Hi!
No koncno mi je uspelo stestirati model. Pa naj na kratko opisem.
Setup modela je naslednji:
Motor: MegaX 400 6V (Timing nastavljen na 5 mm)
Elisa: Gunther 125x110
Regulator: Jeti JES 350 ECO (Nimam trenutno nobenega drugega na izbiro, ki bi bil lazji)
Celice: 8xKAN 650
Servomotorja: 2xGWS Hype 115
Sprejemnik:Jeti Rex5 Plus
Vzletna masa modela znasa 445 g.
Izdelava:
Nacrt, ki je v pdf formatu enostavno izprintate na tiskalnik, liste pa potem s pomocjo oznakah na nacrtu zlepite skupaj. Nato sem vse dele iz nacrta izrezal, jih razporedil na plosco iz deprona in jih fiksiral. Nato sem s skalpelom vse dele izrezal. Dele sem lepil skupaj z sekundnim lepilom za stiropor in z 5 min epoksidnim lepilom. Za ojacitve pa sem uporabil eno karbonsko cevko, ki sem jo razrezal na dva dela ustreznih dolzin. Vlepil sem jih v krilo z epoksidno smolo cez pa sem polozil se okrog 30mm sirok trak iz steklene tkanine ter ga laminiral s smolo (24 urno). Celi spodnji del trupa sem prelepil z siroki prozornim selotejpom. To pa zato, ker je model cel bele barve (spodaj) in bi od pristajanja v travi bil hitro ves zelen. Pa se trup je tako malenkost ojacan.
Zadnji del modela kjer je pritrjen motor sem predelal in spremenil, tako da ni cisto enak kot je v nacrtu. Sedaj spominja zadnji del modela bolj na francoskega lovca mirage. Za to predelavo sem se odlocil iz tega razloga, ker je nekdo omenil, da je imel probleme z vlekom propelerja. Avtor je sicer verjetno ravno zaradi tega uporabil vecjo eliso. Vendar pa pri vecjih elisah vidim problem pri pristajanju, ker dosti prej zadanes za kaksno oviro (trava, zemlja….) Jaz sem ze od vsega zacetka ciljal na to da bi model poganjala poceni gunther elisa z merami 4,9x4,3 (125x110mm za tiste ki jim je ta nacin oznacevanja elis blizji).
Pri naslednjem projektu bom (po priporocilih starih mackov) za lepljenje delov med seboj uporabil poliuretansko lepilo Mitopur E-45, ki ga proizvaja slovensko podjetje MITOL. Tako da ce se kdo odloca za izdelavo tega ali podobnega modela bi mu priporocal naj poskusi z omenjenim lepilom. Mislim, da je to lepilo tudi lazje od epoksija in sekundnega lepila.
Letenje:
Za prvi start sem kot motorja nastavil malenkost navzgor. Obcutek sem imel, da je motor nagnjen nekoliko prevec navzdol. Tezisce sem pomaknil malenkost (ampak res malenkost) naprej od predvidenega (ziher je ziher). Model sem vrgel pod rahlim kotom navzgor in s polnim plinom. Model je zacel vedno bolj vzpenjati zato sem trimer na hitro potisnil naprej, da ne bi slucajno izgubil prevec hitrosti in omahnil. Kot se je takoj na startu pokazalo spreminjanje kota motorja navzgor ni bilo ravno pametno. Model je sicer letel v redu vendar sem imel ves cas obcutek, da zaradi kota motorja model bolj tisci skozi zrak, kot pa da bi lepo letel. Komande so bile ravno dovolj odzivne. Dodal sem expo na oba kanala in sicer 40%. Naslednjic, ga bom verjetno zmanjsal na 30%.
Pri drugem startu sem kot motorja postavil normalno brez podlaganja. Pri startu se je ze bolje obnesel vendar model se vedno sili navzgor, kljub temu, da je tezisce se vedno malenkost naprej. Vendar sedaj je to obcutno manjse kot pri prvem startu. Modelu se je v zraku povecala hitrost. Sicer ne vem kaksnih drasticnih sprememb ni bilo vendar pa je razlika opazna. Naslednjic bom kot motorja nastavil malenkost navzdol in tako mislim, da bom ulovil neko optimalno nastavitev kota motorja.
Start modela je popolnoma neproblematicen. S popravljenim kotom motorja bo pa se bolje. Modela ni potrebno pretirano vreci. Vzpenjanje je dobro. V zavojih se lepo obnasa. Za luping je potrebna hitrost. V vodoravnem letu bi rekel, da zaenkrat se ni mogoce razviti taksne hitrosti da bi bil luping lep. Zato je za lep luping potrebno nabrati nekaj hitrosti v spuscanju. Sodcki so dokaj hitri. Hrbtnega leta pa se nisem sprobal.
Nizki preleti pod polnim gasom so tudi interesantni. Modela da v zraku zelo lepo sliko. Ker tece konec propelerja tik za smernim stabilizatorjem, se tam ustvarja rezkajoc zvok, ki daje se poseben obcutek.
Zelo zanimiv pa je pristanek. Motor ugasnes in pustis, da modelu pada hitrost. Ko prides na mjhno visino (kaksen meter) pocakas, da mu pade hitrost, nato pa potegnes visino nase in model se enostavno usede na tla. Sploh se ne zapelje. Na taksen nacin modela niti malo ne poskodujes pri pristajanju.
Moje mnenje:
Model je zelo dobra konkurenca ostalim komercialnim modelom iz stiroporja in njemu podobnih materialov. Izdelava je zelo poceni in tudi hitra. Material, ki ga potrebujete je ena plosca 5mm deprona (3,9€) (avtor sicer navaja 6mm vendar jaz taksnega nisem dobil) mer 1000 x 700 mm ter ena karbonska cevka mer 5/3mm (3,5€). Za kabino pa sem uporabil stirodur, ki sem ga najprej grobo obdelal z nozem potem pa ga zbrusil v zeleno obliko. Pobarval sem jo kar s tusom. Tako nisem pridobil kaj dosti na tezi zaradi barvanja.
Model je zelo prijeten za letenje ceravno moram tukaj poudariti, da sem pred gradnjo od modela pricakoval mogoce malo vecje hitrosti z vgrajenim motorjem. Sicer pa se z ustreznim drugacnim (brushless) pogonom da to hitrost tudi povecati Vsec, mi je to, da je tako majhen neproblematicen za transport ker ga lahko imam vedno v avtu in grem letet, kar po sluzbi. Hitrost pri moji konfiguraciji pogona ni prevelika tako, da bi ga verjetno znal vodit vsak, ki ima vsaj nekaj izkusenj z RV modeli letal.
Naslednje poskusne lete bom tako opravil se z 4,7x4,7 eliso in spremenjenim kotom motorja malenkost navzdol. V prihodnosti pa bi ga rad preizkusil se z 2s1p konion ali Xcell 1400 celicami, saj mu bo to obcutno povecalo cas letenja. Vendar pa se zacedam, da moci ne bo vec toliko kot sedaj. Dobra stran pa je, da bom model s tem olajsal za priblizno 40 gramov. Zamenjal bom verjetno tudi regler tako da bom tudi tukaj prisparal se kaksnih 10 gramov.
Ko pridem domov bom dodal sliko detajla zadnjega dela modela kjer je montiran motor, da boste videli kako sem ga predelal, da dobi propeler sedaj vec zraka.
Lp Bostjan