STOCK PYLON RACER - Izgradnja in letenje v enem popoldnevu!

Vse o modelih letal na elektro pogon ...

Moderator: blisk

STOCK PYLON RACER - Izgradnja in letenje v enem popoldnevu!

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 18:33

Živijo!

Tukajle bom predstavil kako sem v enem popoldnevu izdelal model (cca 2 uri dela), nato pa se z njim do večera prav dodobra naletel.

Model je našel Miha (glej pod temo PILON 400) jaz pa sem obljubil da ga bom naredil in objavil poročilo o gradnji in letenju. No, da ne bo kdo rekel da sem modelar samo na jeziku, sem zadevo izpeljal in tukaj je moje poročilo o gradnji.

Vendar pa moram priznati, da me je bilo kar malo sram, ker sem delal tako šlampast model, ki nima niti kakega posebnega profila, ni nič aerodinamično dodelan...A LETI KOT ZA ŠALO !!!

No pa začnimo:

Link do načrta modela (poišči v tekstu slike, opis in načrt)
http://sefsd.org/newsletters/0303.pdf
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil ultralajt, dne 03.10.2004, 21:29, skupaj popravljeno 3 krat.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 18:56

Vzel sem stiroporno ploščo SGP 15 (stiropor gradbeni 15 kg/m3) ki je precej lahek, a tudi zelo krhek, saj se kroglice komajda držijo skupaj. Kasneje se bo to dobro vidello na podrobnejši sliki detajla krilca.

No, kakorkoli že, prepolovil sem eno tako ploščo, da sem dobil ploščo dimenzije 50 x 50 cm. Ker sem imel ploščo predebelo (5 cm) sem jo razrezal na tri tanjše plošče. Eno sem potem uporabil za izdelavo modela.. hehe, se mi tri naenkrat ni ljubilo delati !

Na stiroporno ploščo sem s flomastrom prerisal po načrtu kje moram kaj odrezati stran.

Ravne črte sem rezal kar z lokom na cekas žico.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil ultralajt, dne 03.10.2004, 20:39, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 19:01

Nato sem se lotil obdelave prednjega roba plošče, ker mora le imeti neke vrste profil.

Najprej sem s flomastrom kar "od oka" narisal črte ki so mi služile kot vodilo kaj naj odrežem stran. Stiropor sem porezal stran kar z ostrim kuhinjskim nožem. Kasneje sem pa dokončno obrusil radij na prednem robu z brusnim papirjem nalepljenim na leseni deščici.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 19:07

Ko sem obdelal prednji rob "krila", sem se lotil še dodelave krilc.
Krilcem sem odrezal prednji rob pod kotom, tako da se bo lahko neovirano odklonil tudi navzdol, saj bo "pant" ali šarnir (iz lepilnega traka) prilepljen na zgornji površini krila in krilca.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 19:10

Krilcu sem odrezal prednji rob, nato pa sem se odločil, da ga bom proti zadnjemu robu malenkost ošpičil, da bo vsaj za silo nekaj aerodinamike na sicer navadni deski, ki jo predstavlja to krilo.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil ultralajt, dne 03.10.2004, 23:32, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 19:16

Krilce sem z obeh strani oblepil z lepilnim trakom ki ima ojačitve iz steklenih vlaken. Pravzaprav je ves lepilni trak ki sem ga uporabil na tem modelu takšen. Nabavi se lahko v trgovinah kot so baumax ali bauhaus ipd....
Pred leplenjem sem zelo narahlo pošprical model z lepilom v pršilu 3M 77, da je kasnele lepilni trak bolj lepo prijel.

Krilcem sem nato na sredini odrezal 5mm stran (kar s kuhinjskim nožem) in dobil sem enega za levo in enega za desno stran.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 19:18

Sedaj sem se lotil ojačitev na samem "krilu".
Originalni načrt priporoča neke palčke za mešanje barve, a jaz sem se odločil da ojačam krilo samo z lepilnim trakom.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 19:23

Ko sem bil kolikor toliko zadovoljen z ojačitvami, sem te lotil montaže (seveda s selotejpom) lesene letvice na spodnjo stran krila, ker bo ojačala celo zadevščino po dolžini, pa še kot nosilec za pritrditev motorja bo služila. Vzel sem kar prvo letvico ki mi je prišla pod roke...jesenova letvica 5x5mm. V originalnem načrtu so tam vzete palčke za mešanje barve...mislim da mora to biti nekaj talega kot malo večje in daljše lesene palčke od lučk...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 19:27

Prilepil sem krilca h krilu. Pritisnil sem jih skupaj z zgornjo konturo, ter krilce obrnil navzdol kolikor je šlo. Po zgornjem spoju sem nato zalepil navaden selotejp. Potem sem preobrnil krilce naokrog, ter nalepil še po pravkar razgaljeni strani širok lepini trak. sedaj je spoj bil močan in izgotovljen. S škarjami sem le še obrezal ves lepilni trak ki je bil odvečen.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 19:32

Sedaj sem spredaj odžagal leseno letvico ob samem prednjem robu (špici) stiroporja in se lotil izdelave sedeža za motor. No to je v bistvu treba samo z ostrim nožem odrezati toliko stiroporja stran, kolikor ga potrebuje motor. Jaz sem vzel SPEED 400 7,2 V ker je bil ravno pri roki.
nato pa sem še v zadnjem delu krila zarezal eno šporanjo, ki bo služila za montažo smernega stabilizatorja
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 19:35

Smernik sem naredil iz 2 mm debelega koroplasta, lahko pa bi bil tudi iz enako debele balze, ali pa iz deprona.
Na tesno sem ga potisnil v zarezo v krilu, ter ga z obeh strani fiksiral z lepilnim trakom.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 19:40

Na spodnji strani sem moral narediti nekaj za kar bom lahko prijel, ko bo treba letalo zagnati v zrak. Prepognil sem po polovici en kos koroplasta in ga v bližini težišča z lepilnim trakom zalepil ob ojačitveno leseno letvico. Predni rob tega koroplasta sem odrezal malo poševno, da se pri pristankih ne bi preveč zapelo za tla ali travo....

Nato sem poizkusno razporedil RC komponente na model, da vidim kje mora kaj stati, ter ali imam dovolj dolge priključke...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 19:48

Ko sem videl da bo težišče tam kjer mora biti, ter da se ga bo dalo dodatno nastaviti z lego pogonske baterije, sem najprej izrezal dve odprtini (kar skozi celo krilo) za servomotorja.

Potem sem spodnjo stran odprtin zalepil z lepilnim trakom, v odprtine pa potisnil mali pravokotni košček kartona, ker je debelina krila večja od debeline servomotorja. Potem sem vstavil servomotorja in ju prelepil z zgornje strani z lepilnim trakom, nato pa še poveznil čez en kos papirja, pa še en sloj lepilnega traku.. (ne vem zakaj..sem mislil da bo bolje izgledalo..)
Krmilne ročice za krilca sem izrezal kar iz stare telefonske kartice, naredil z olfa nožem zarezo v krilce, potisnil ročico noter in ojačal s selotejpom. Krmilne ročice sem povezal s servoti z 1 mm jekleno žičko. Na sredini sem jo ukrivil v obliko črke V, da bo možno z razmikanjem ali ožanjem V-ja nastaviti pravilno nevtralno lego krilc.

Nato sem na svoje mesto "priselotejpal" še mikser za V rep in sprejemnik. Motor sem pritrdil z dvema električarskima PVC vezicama. na os motorja sem potisnil stari dobri Guntner propeler. Tudi regler (homemade by Ivan K.) sem "priselotejpal" na krilo tik za motorjem.

Pogonsko baterijo sem na model pritrdil s pomočjo velkro traku ki je samolepilen.

Opomba: mikser za V rep sem moral montirati na model, ker imam čist tako simpel RC napravo ki tega nima vgrajenega že v oddajniku.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil ultralajt, dne 03.10.2004, 20:58, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 20:03

No, model je bil tak končan in pripravljen na letenje. Težišče je štimalo, krilca sem "za vsak slučaj" natrimal malo navzgor, kar se je kasneje pokazalo kot nepotrebno.

Prvi polet mi je model deloval dokaj živčno, pa še veliko sem imel opraviti s trimanjem, tako da je bilo prav zabavno! Seveda mi je Guntner odpihnilo z osi v deteljo, tako da sem potem na os motorja pritrdil vmesnik za eliso in gor pritrdil en star propeler ki sem ga včasih imel za COX-a in sicer je to bil Robbe Dynamic 15x10 cm (6x4").
zadeva je s tem propelerjem letela podobno kot z Guntnerjem. (ne vem kako krave prebavljajo Guntnerjevo plastiko??)

Ko sem se po par poletih navadil modela, je postal prava igračka. Tonoji so simpl ko pasulj, lopingi so izi, vzpenjanje dokaj dobro, hrbtno letenje skoraj boljše od tapravega (verjetno ker so komponente na zgornji konturi krila in pri hrbtnem letu povečajo stabilnost modela in zgornja ploskev krila postane zato aerodinamično čistejša...)

Model dobro leti tudi s polovico plina. Z ugasnjenim motorjem pa jadra kot kanta. Finesa je morda okoli 3... Pristanek ni problematičen, model se lepo pogliha pri tleh in dokaj počasi in narahlo capne na tla.

Model tehta brez pogonske baterije 270 gr. Za pogon imam 8 celic KAN 650, vendar je to premalo da bi se dalo dolgo leteti. S polnim plinom je model zanimivo peljati a traja prekratko, če pa šparaš štrom, se pa vleče po zraku kot en smrkelj...
Mislim da mu je treba dati CD outruner in lipo baterije, potem bi pa postala prava mala žverca...

Toliko o modelu, sedaj pa še nekaj slik....
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil ultralajt, dne 03.10.2004, 23:16, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 20:06

še nekaj slikc...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 20:10

še ni konec slik...tudi muvije imam, a ne vem kje bi se našel prostor da bi jih "aploudu"..namigi in napotki zaželjeni...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Vombat » 03.10.2004, 20:18

Zelo dobro razloženo! Takega modela ti pa ni ravno škoda če se poškoduje. Zelo je podoben pibrosu, le da je malo podaljšan.

Nice
Uporabniški avatar
Vombat
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 29.07.2004, 13:56
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a mihah » 03.10.2004, 21:05

Super Mitja! BRAVO! :D


Kako pa zadeva leti na navidezni progi?
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 21:17

Miha: "Kako pa zadeva leti na navidezni progi?"

Kot lahko na slikah vidiš, nisem letel po ravnem terenu, izogibati se je bilo treba raznim poljščinam :) preklam in ostalim oviram. Model se lepo odziva na vse komande, vendar če bi ga primerjal po "prijetnosti pilotaže" z mojim PILON 400 od Cesarja, je tale stiroporna zadeva napram njemu, kot Fičo proti Poršeju. No, saj drugače ne more biti, saj že prvi pogled na model pove vse. Hitrosti niso bogve kaj, po parih poletih se mi je že zdel precej počasen model, ko ni bilo velč toliko pozornosti treba posvečati samemu letenju...

Če pa se postavim v vlogo tekmovalca med sotekmovalci ki imajo podoben model, pa smo seveda vsi na istem, in potem pride na vrsto tolikokrat omenjena in opevana "rokca".

Model nima nobene prirojene stabilnosti, leti kot en mlad teliček, kamorkoli ga že naciljaš...in če za nekaj trenutkov malo pozabiš nanj, že "odtava" nekam po svoje.

Sicer pa je bila tale gradnja zanimiva izkušnja in sem se zelo zabaval vseskozi :)

LP Mitja

Kaj sedaj? Imaš še kak link za nov popoldanski projekt? :) :)
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 21:31

Pa še za tiste ki nimajo časa brskati po linku kjer se najde originalni načrt za ta model

Dve slikci:
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

Naslednja

Vrni se na Elektro..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost