Zagi

Vse o modelih letal na elektro pogon ...

Moderator: blisk

Zagi

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 01.01.2004, 14:26

Zdravo,

zanima me kje naj najdem šablone za odrezat stiroporna krila za Zagi 400.
Ali druga varianta... ima kdo že izrezane?

lp, Andrej
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a peroo » 01.01.2004, 16:48

profile dobiš v programu profili, ki se ga dobi na internetu. vzami 12%debelino.(profilu se reče zagi, tako kot avijonu). notranje rebro ima globino 320mm zunanje pa 150mm.

LP. Peter
Uporabniški avatar
peroo
Naš človek :)
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 12.09.2003, 13:31
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Lupek » 01.01.2004, 19:00

Jaz imam šablone za Arrova iz TIMa, šablone Arrova 20% povečane in pa šablone ZagiKillerja (http://www.aerodesign.de/)
Kateregakoli od teh ti lahko tudi odrežem, če pa hočeš lahko naredim tudi kakšne nove šablone, ti sam povej ker profil bi rad :)
Uporabniški avatar
Lupek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 17.08.2003, 21:16
Kraj: Žiri

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 01.01.2004, 20:29

Sem malo pobrskal po netu, pa se je marsikaj našlo.
Bom poizkusil sam naredit šablone malo hitrejšega profila npr. MH45 in bom uporabil Zagijevo geometrijo.
Hvala za vse ponudbe zaenkrat. Bi pa vseeno rad videl izdelke modelarjev po Sloveniji.

lp, Andrej
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a BUCIbuc » 01.01.2004, 23:54

To mislite leteče krilo?? Nevem kje bi dobil načrt za to, tako da ce ima kdo kaksno informacijo oz. vsaj v kerem timu je (kar pa bom tezko dobil)! rad bi naredil leteče krilo in se naucil leteti z letali, tako da bi vsaka informacija prisla prav!

Zanima me še, ali narediti krilo iz stiropora (nevem kako vi rečete drugače, mogoče je drugi material podoben stiroporu) ali narediti iz balze????

Lahko naredim iz modrega stirudora? kere servomotorje dati not,koliko jih rabim, oz... kaj vse rabim in koliko me bo stalo-mogoce bi se splacalo kar celo kupit kot pa narediti!

Pa še nekaj, mogoce se vam bo zdelo butasto,ampak vseeno! kako spremeniti načrt letala,ki je v velikosti 1:4! kako naredim,da bo načrt v velikosti 1:1? grem v kopirnico, in tako dolgo povečujem?:)

hvala za potrpežljivost! :)
Uporabniški avatar
BUCIbuc
Naš človek :)
 
Prispevkov: 173
Pridružen: 28.12.2003, 13:30
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a peroo » 02.01.2004, 00:55

zagi je leteče krilo, lahko je brez motorja za pobočno jadranje (in slopecombat), lahko pa je tudi z elektromotorjem.

zagija se odreže iz plavega stiroporja (stirodur). načrt dobiš, če na googlu napišeš "zagi plans". ta načrt je za zagija iz balze (krila iz rebrc).

v zagija se najbolj splača dajat poceni opremo, kot so standardni servoti. če boš dajal v zagija mikrače potem boš moral velikokrat menjati zobnike, saj je zagi narejen za to, da velikokrat trešči na tla.

pri zagijih ki sem jih naredil jaz, sem dal na sredino (med obe polovici kril) rebro iz 5mm vezane plošče, da sem ojačal nos letala. sprednji rob krila pa sem ojačal s tremi trakovi selotejpa, ki je imel po dolžini steklena vlakna. prekrival sem jih s širokim selotejpom(različnih barv) od firme aero.

LP Peter.
Uporabniški avatar
peroo
Naš človek :)
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 12.09.2003, 13:31
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Lupek » 02.01.2004, 01:57

Tudi jaz sem naredil že veliko zagijev. Vendar jih za razliko od tebe delam iz tagostega stiropora in jih ne ojačujem z ničemer. Polovici le zalepim z obojestranskom salotejpom in prelimam z širokim salotejpom. Je pa res da je treba manjše in hitrejše zagije tudi ojačati kot delaš ti peroo.

BUCIbuc: Če se boš le odločil za zagije in ne za piperja ti lahko po e-mailu pošljem tudi šablone. Lahko pa ti krilo tudi odrežem.

Če je načrt v merilu ti ga lahko v fotokopirnici povečajo za 300% na velikost 400% prvotne velikosti.
Uporabniški avatar
Lupek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 17.08.2003, 21:16
Kraj: Žiri

OdgovorNapisal/-a Matjaz » 02.01.2004, 12:39

Jest bi tudi prosil če bi se balo dobiti šablone.
Sej do zdej so vsa leteča krila bila arrowi, ta pa se na
elektro varianto ne odnese najbolje zaradi
skoraj simetričnega profila.




LP Matjaž
Uporabniški avatar
Matjaz
Član
 
Prispevkov: 80
Pridružen: 23.02.2003, 14:09
Kraj: Logatec

OdgovorNapisal/-a BUCIbuc » 02.01.2004, 13:16

Torej, če mi krilo odrežeš, kaj še moram pol narediti vse? vsi pravite,da potem še limate z nekimi trakovi, s kakimi trakovi in kje?- po celem krilu ali mislite samo tam, ko se krili stikata? bi ga lahko kr z folijo zalipil,tisto z likalnikom???

mel pa bi krilo z elektromotorjem, tako da nevem, če se drugače vreže ali ne! za ceno se zmeniva, za dobavo pa nevem, sem namreč iz MB, Lumpek!
Uporabniški avatar
BUCIbuc
Naš človek :)
 
Prispevkov: 173
Pridružen: 28.12.2003, 13:30
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Lupek » 02.01.2004, 14:29

Matjaz: Jaz imam tiste profile ki so za Arrowa iz starejšega tima. Te profile uporabljamo usi Žirovci in moram rečt da se noben ne pritožije nad njimi. Mi lahko razložiš zakaj se po tvojem ne obnese najbolje?
Drugače pa imaš nekaj profilov z opisi tudi na http://www.aerodesign.de/ ali pa v programu Profili.

BUCIbuc: Jaz ti odrežem sam dve polovici krila iz stiropora, lahko tudi z stirodura. Če boš sam rezal boš prej ali slej ugotovil da je na obeh straneh zelo težko tako hitro enakomerno pomikati da oba hkrati začneta in končata. Zato imam jaz eno enostavnejšo napravico ki to omogoča.
Uporabniški avatar
Lupek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 17.08.2003, 21:16
Kraj: Žiri

OdgovorNapisal/-a Matjaz » 02.01.2004, 21:37

Na pobočju že dobr leti , sam elektro Speed 400 6 V, 8x sanyo 500 mA in
Günther propelar se pa na polju zelo počasi vzpenja.



LP Matjaz
Uporabniški avatar
Matjaz
Član
 
Prispevkov: 80
Pridružen: 23.02.2003, 14:09
Kraj: Logatec

OdgovorNapisal/-a peroo » 02.01.2004, 21:50

če hočeš extremne vertikale daj gor 5ccm explozijski motor, al pa enga hudga brushlesa.
Uporabniški avatar
peroo
Naš človek :)
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 12.09.2003, 13:31
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Lupek » 02.01.2004, 23:16

Glede dviganja nevem kaj naj rečem. Jaz mam notr speed 400 in pa Sanyo gold. Šablone od arrowa so 20% povečane, razpon je 132cm, kot ob nosu pa je 120 stopinj. Če imaš mogoče kakšen filmček kako se dviga krilo z dručagnim profilom mi ga lahko pokažeš pa ti bom povedal če se moj bolj ali manj strmo dviga. Če pa boš kdaj na našem koncu griča ti pa lahko tudi pokažem kako leti.
Uporabniški avatar
Lupek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 17.08.2003, 21:16
Kraj: Žiri

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 03.01.2004, 00:09

A si povečal samo globino krila za 20% ali tudi razpon ?

Mimogrede...
Sem ljubitelj klasične gradnje modelov in mi je tale stiropor ter selotejp manj simpatičen, čeprav je "neuničljiv" princip gradnje.

Po naključju sem prišel do načrta nemškega avtorja, katerega je v reviji FMT pred leti objavil. Gre namreč za leteče krilo razpona 150cm izdelano popolnoma klasične konstrukcije z imenom Alita. Kot nosilec služi ogljikova cevka fi 8/6, na katero se preprosto "napičijo" rebra iz balse.

Slike modela (jadralna verzija) so tukaj:
http://www.flying-wing.de/fw_stefank.html

lp, Andrej
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a marko-x » 03.01.2004, 11:56

Ojla!!

Sam sem eksperimentiral z krili in profili in morem reči, da profil ki je namenjen za Arrowa na krili ni prav zadovoljivo odnesel.
Letim namreč z motorjem speed 400 in Güntherco in na ravnici (prekmurje) tako, da je počasen vzpon in mala prodornost. Model je dober za učenje!

Ko pa se sem na isti model ARROW zamenjal profil (sipkill 1,7/10), je model postal prava raketa (profil je za kombat). Vzpenjanje z istim motorjem in baterijami je bilo fenomenalno pa še hitrost in prodornost sta super. Slabše se je obnašal le v malo močnejšem vetru, s tem da jew bilo krilo veliko le 90 cm!
Najbolši profili, ki sem ga preizkusil pa je Epler 182. Je prodoren ima velik vzgon, in odlično jadra, dobrer hrbtni let. Na višini 50m ali več s pravo termiko sploh ne rabiš prižigat motorja, tako da je čas letenja z modelom težkim do 550 - 600 g in razpona ca. 120 cm lahko kar precej dolgi. Sam ob takih pogojih letim tudi do 45 min. z krilom seveda.

Šablone za profile izrežem iz trdega kartona, ki ga na koncu še pobrusim z finim brusnim papirjem (je nabolša in najenostavneša varijanta, pa še žice ti ne natrga). Profile pa se izprintam z programom "Mprofil", ki ima že priloženo knjiznico profilov in je se mi zdi da zastonj!

Lp Marjan
Vse kar leti je zakon!
marko-x
Član
 
Prispevkov: 54
Pridružen: 19.05.2003, 09:39
Kraj: Turnišče

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 03.01.2004, 13:49

Aha,

torej E182 ... bom pogledal kakšen je kaj ta profil in njegove karakteristike.
Me pa zanima ali uporabljaš geometrijsko ali aerodinamično zvitje.

Tale Alita katero sem zgoraj opisal ima aerodinamično, kar mi je všeč.

V primeru, da si geometrijsko zvil krilo, kakšen kot zvitja si dal ?

Mimogrede... sam šablone izdelujem iz vitroplasta ali iz pertinaksa, v manjšini pa iz 1.5-2mm aviošpera.

A si mogoče razmišljal, da bi takšno krilo naredil za pobočje in ga namesto s selotejpom prekril z balso ali 0.8mm abahijem ?

lp, Andrej
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a BUCIbuc » 03.01.2004, 14:25

.
Zadnjič spremenil BUCIbuc, dne 24.10.2007, 21:51, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
BUCIbuc
Naš človek :)
 
Prispevkov: 173
Pridružen: 28.12.2003, 13:30
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a marko-x » 03.01.2004, 14:47

Hmm Misliš zvitje krila na koncu, no se mi zdi. Ja kot sem uporabil isti kot je pri originalnem načrtu za Arrow.

Hmm Prej sem pozabil omeniti se epler 203 ki je tudi zelo dober za jadranje, ima pa tudi prodornost in vzgon. Ima še skoraj bolše karakteristike kot E182.

Hmm za pobočje, ja saj to je problem manjka mi ena dobra padina, v prekmurju tega glih ni kaj dosti, pa še tisti ta "pravi bregi" so zasejena z vinsko trto.
V bistvu bi lahko vsakega predelal v pobočnega jadralca.
Sem pa že večkrat razmišljal da naredim krilo za termično jadranje, ki bi se ga dalo skoristiti poleti. Nekaj podobnega modelu PAOLI.

Z balzo pa se mi zdi samo krilo škoda prevleči, potem bi jo rajši naredil kot klasično gradnjo, pa še z lepilnim trakom je enostavneje, in se mi zdi, da metoda ni niti tako napačna.
Vse kar leti je zakon!
marko-x
Član
 
Prispevkov: 54
Pridružen: 19.05.2003, 09:39
Kraj: Turnišče

OdgovorNapisal/-a Lupek » 03.01.2004, 15:23

Marko-x:Če je res tako bom pa še jaz probal narest krilo z profilom epler 302 in pa razponom 120cm. Zanima me le še kolikšna je dolžina obeh šablon in kakšen kot ob nosu si nastavil.

Andrej: Povečal sem obe šabloni za 20%, razpon pa je največji kolikor sem ga še lahko izdelal iz ene plošče stiropora. To je 122cm pri kotu ob kljunu kot ga ima arrow iz TIMa ali pa 132cm pri kotu 120stopinj.
Mi lahko malo razložiš kako sploh zgleda geometrijsko in kako aerodinamično zvitje kril?

BUCIbuc: Premišljeval sem kako bi ti krilo dostavil in za enkrat ne vidim druge rešitve kod preko pošte. Malo se pozanimaj če se zadeva sploh splača. En načrt za arrowa je na strani http://www.aerodesign.de (http://www.aerodesign.de/modelle/HS/hs61v2.gif) Vendar je ta zelo hiter in ni primerem za začetnika. Zato sem ga jaz malo povečal, uporabljam pa tudi drug profil.
Uporabniški avatar
Lupek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 17.08.2003, 21:16
Kraj: Žiri

OdgovorNapisal/-a peroo » 03.01.2004, 17:26

link za eno leteče krilo iz balze in rebrc: http://www.geocities.com/aeromodelli2000/Plans.html

LP. Peter
Uporabniški avatar
peroo
Naš človek :)
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 12.09.2003, 13:31
Kraj: Ljubljana

Naslednja

Vrni se na Elektro..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov

cron