Po masovni (Kitajski) proizvodnji modelov v merilu 1/10 v preteklih letih, jim zdaj sledijo še modeli v merilu 1/8. Ker se tudi sam pripravljam na začetek prodaje modelov v tem cenovnem razredu lahko predstavim še pogled trgovca na takšne in podobne modele.
Cena 300,00 EUR (72.000,00 SIT) je v zadnjih mesecih postavila mejo kompletov začetniških Off-road modelov v merilu 1/8. Večina modelov je izdelanih kvalitetno in ponuja dovolj zmogljivosti tudi za tekmovalce začetnike, zato je edino kar lahko za manj ali dlje časa ustavi novi avto preskrba z rezervnimi deli.
Veliki distributerji, ki lahko pri proizvajalcih dosežejo zelo nizke nabavne cene nabavljajo model v velikih količinah nekajkrat na leto. Skupaj z modeli nabavijo tudi ocenjeno potrebno količino rezervnih delov. Ker so transporti po Evropi hitri in razmeroma poceni, lahko vsaka trgovina že v nekaj dneh nabavi modele in rezervne dele zanje. Dokler so ti seveda na zalogi pri dobavitelju. Ko delov zmanjka je treba počakati na naslednji kontejner s Kitajske, kar lahko traja nekaj tednov, vačsih pa tudi več mesecev. Medtem lahko veliki distributer najde ugodnejšega ponudnika in zemenja dobavitelja, s čimer se prekine tudi dobava delov. Modelov za katere lahko dobite rezervne dele še več let po nakupu v nižjem cenovnem razredu skorajda ni več.
Ker so zaslužki trgovcev pri takšnih modelih razmeroma majhni skoraj nihče nima na zalogi večje količine rezrevnih delov, ki bi zadostovala za več mesecev, ampak jih nabavljajo sproti, pri čemer se kmalu srečajo s težavo opisano v zgornjem odstavku. Pred nakupom takšnega modela se je torej treba dobro pozanimati o izdelku.
In še nekaj o modelih, ki bodo kmalu na voljo pri nas:
1.) XTM X-Terminator 2:
XTM, ki je že uvlejavljena blagovna znamk v Ameriki je od letošnjega leta na voljo tudi pri Ripmaxu (Dobava v Slovenijo 2x tedensko, cene enake kot na spletni strani proizvajalca:
http://www.ripmax.com).
Na modelu je mnogo kovinskih ojačitev, vgrajen pa je močan 4,2 ccm motor. Podobni motorji so se že izkazali v modelih monster tovornjakov, saj v primerjavi z nizkocenovnimi 3,5ccm motorji ponujajo mnogo več moči in navora pri nižjih vrtljajih, kar pomeni skoraj dirkalno hitrost avtomobila in dolgo življenjsko dobo motorja. Vgrajen močnejši servo mehanizem za volan in izrezana pobarvana karoserija so že postali standard v modelih te vrste.
Model in rezrvni deli so dobavljivi v roku 5 dni:
http://www.ripmax.com/item.asp?itemId=C ... altImage=d
2.) CEN MATRIX:
Ta model v paketu ponuja še več opreme in natančno izdelanih kovinskih delov. V kompletu je še močnejši 4,3ccm motor in že "čisto prava" RV naprava Sanwa MX-3
Nekoliko višja je tudi cena: 618 EUR (148.320,00 SIT)
http://www.ripmax.com/item.asp?itemid=C ... ry=040-035
Avtomobili RTR bodo torej navdušili začetnike, ki pa bodo kljub že sestavljenim modelom morali počasi pridobiti vse znanje, ki ga potrebuje modelar, ki si želi da model "deluje".
Za tekmovalce bo poleg že znanih tekmovalnih modelov, ki jih na našem trgu ne manjka zanimiva novost tudi novi LARO D5:
Skupina MANTUA, ki je lastnik blagovne znamke LARO bo v sodelovanju s Kitajskim proizvajalcem Septembra predstavila nov tekmovalni model LARO D5, kot klasični tekmovalni Buggy v merilu 1/8, hkarti z njim pa še izvedbo Stadium truck (Truggy). Model se konstrukcijsko ne bo bistveno razlikoval od že znanih tekmovalnih Off-road modelov, zelo zanimiva pa bo cena in preskrba z rezervnimi deli.
S tem modelom se Mantua vrača tudi na velika mednarodna tekmovanja, saj bodo za promocijo modela in motorjev OPS sponzorirali tovarniško ekipo brez katere, saj je brez tovrstne promocije skoraj nemogoče prodati še tako dober model.
Modeli bodo v Sloveniji takoj ob začetku prodaje, na voljo pa bodo tudi za preiskusne vožnje.
Nekaj fotografij:
http://www.mantuamodel.com/nuovelaro_d5.htm