F5J - Pravila sezone 2005

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

F5J - Pravila sezone 2005

OdgovorNapisal/-a rock » 22.10.2004, 09:47

PRAVILA KATEGORIJE F5J, JADRALNI MODELI Z ELEKTROMOTORJEM
SLOVENSKA PRAVILA SEZONE 2005


•Model letala z enim elektromotorjem. Elektromotor se koristi samo kot pomoč pri vzletu.

Gradnja modela

•Ni omejitev, dokler je vse v skladu s pravilnikom

Razdelitev po motorju

F5J-400
Dovoljena je uporaba zaprtega krtačnega motorja tipa 400 s tremi poli, feritnimi magneti in drsnimi ležaji. Posegi v notranjost motorja niso dovoljeni. Baterija, ki poganja elektromotor je lahko sestavljena iz največ 8 členov NiCd, NiMH baterij ali Li-Ion, Li-Po baterij maksimalne napetosti 8.4V. Časa za uporabo motorja je 60 sekund. ˙

F5J-7
Tip motorja ni omejen. Baterija, ki poganja elektromotor je lahko iz največ 7 členov NiCd ali NiMH baterij. Časa za uporabo motorja je 40 sekund.

F5J-Unlimited
Tip motorja ni omejen. Baterija, ki poganja elektromotor je lahko iz največ 30 členov NiCd, NiMh baterij. Časa za uporabo motorja je 20 sekund.

Delovni časi

•izvedeni morajo biti najmanj štirje (4) kvalifikacijski leti po 10 minut. Zaželena je organizacija čim večjega števila kvalifikacijskih letov

•izvedena morata biti najmanj dva (2) finalna leta po 15 minut.

•tekmovalec ima za vsak tekmovalni let na voljo dva poizkusa


Prvi poskus

•na razpolago je 60s, 40s, 20s časa za uporabo motorja. Tekmovalec lahko vklopi ali izklopi motor kolikokrat hoče v tem času. V tem času lahko tudi poleti kadarkoli oziroma kolikokrat hoče.

•merilec časa je dolžan odštevati zadnjih 10 sekund časa namenjenega delovanju motorja

•uporaba motorja po izteku delovnega časa motorja, se kaznuje z letom vrednim nič točk

Drugi poskus

•na razpolago je 60s, 40s, 20s časa za uporabo motorja.

•Šteje samo jadralni čas.


Pristanki

•Doseženemu rezultatu se prištejejo še točke za razdaljo od mesta pristanka oziroma ustavitve modela do središča pristajalne točke, ki jo določi organizator. Po sledeči tabeli

0 do 1m = 100 točk
1 do 2m = 95 točk
2 do 3m = 90točk
3 do 4m = 85 točk
4 do 5m = 80 točk
5 do 6m = 75 točk
6 do 7m = 70 točk
7 do 8m = 65 točk
8 do 9m = 60 točk
9 do 10m = 55 točk
10 do 11m = 50 točk
11 do 12m = 45 točk
12 do 13m = 40 točk
13 do 14m = 35 točk
14 do 15m = 30 točk
od 15m naprej ni dodatnih točk za pristanek

•Oddaljenost pristanka se meri vedno od nosu modela do središča pristajalne točke, ki je določena tekmovalcu in jo določi organizator

•V primeru, da model pristane po izteku delovnega časa, se točke za pristanek ne štejejo

•V primeru, da se model pri pristanku dotakne tekmovalca ali pomočnika, se točke za pristanek ne štejejo


Varnostna pravila

•model ne sme pristati ali se ustaviti v varnostnem koridorju. Šteje vsak del modela, ki posega v območje varnostnega koridorja

•model ne sme preleteti varnostnega koridorja nižje kot 3m

•model ne sme preleteti območje, ki ga organizator pripravi za tekmovalce ( parkirišče, vodstvo tekmovanja, prostor gledalcev, prostor tekmovalcev) nižje kot 3m

•vsak prekršek varnostnih pravil se kaznuje z odbitkom 100 točk


Organizator oziroma sodnik lahko kadarkoli naredi pregled modela.
Ne spoštovanje pravil se kaznuje z diskvalifikacijo.


Kompletna pravila za sezono 2005 so v PRILOGI
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil rock, dne 22.10.2004, 11:07, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 22.10.2004, 09:56

V tem postu bom priravil še vse kar se tiče tekem, slovenskega pokala in podobno.

Samo, da najdem čas.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Robi » 22.10.2004, 10:24

Rok, hvala za tvoj čas in trud.

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a ZZ-Top » 22.10.2004, 10:31

Se pridružujem Robiju!
Uporabniški avatar
ZZ-Top
Član
 
Prispevkov: 46
Pridružen: 09.05.2004, 13:14
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a marko fujan » 22.10.2004, 11:41

Vse čestitke, zelo lepo da si si vzel čas ter nam vsem to približal.

LP Marko
MODELARSTVO HOBI ZA DUŠO
Uporabniški avatar
marko fujan
Član
 
Prispevkov: 34
Pridružen: 11.05.2004, 14:49
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a Kroko » 22.10.2004, 11:41

Pravila so že objavljena na Štorklji
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a belovic » 07.11.2004, 22:22

ker nameravamo na hrvaskem v zacetku modelarskega leta organizirati demonstracijsko F5J tekmo, sem se malo ''vrgel'' na analizo pravil..

zanima me sledece:
kot vidim je najmanjse stevilo kvalifikacijskih turnusov 4 in 2 fly off-a... pri taki sprinterski tekmi po moje nima smisla brisati najslabsi let, pa me zanima kaksno je vase mnenje o tem in koliko turnusov nameravate izpeljati...torej vse se steje in tekmovalec nima popravnega ob kiksu ali pac...

4 kvalifikacijski turnusi imajo smisel v primeru, da se tekmuje tudi v ostalih kategorijah, ce pa se tekmuje samo v klasi 400 bi po moje tekma vendarle morala trajati malo dlje, kar bi zmanjsalo vpliv srece in bi posledicno tekmovalci morali pokazati vec znanja...

po drugi strani tudi mene vlece kategorija 7-celic, a nisem ravno preprican da bi lahko hkrati na dveh bojiscih dal maksimum od sebe...in ali namerava kdo v prihodnji sezoni tekmovati v obeh kategorijah??

lp,ivica
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a Robi » 07.11.2004, 22:38

belovic napisal/-a:po drugi strani tudi mene vlece kategorija 7-celic, a nisem ravno preprican da bi lahko hkrati na dveh bojiscih dal maksimum od sebe...in ali namerava kdo v prihodnji sezoni tekmovati v obeh kategorijah??


V obstoječi f5j-400 model bom dal 7-celični paket in brez kakšnih večjih pretresov in finančnih vložkov bom lahko nastopal v obeh kategorijah. Če so pogoji vredu tudi s 40 s motorja ni težava ostati v zraku 10 minut, v slabših pogojih pa bojo pač bojše tezultate dosegali tisti, ki bojo na štartu višje priplezali. Kje pa piše, da je treba biti vedno na vrhu?

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a mihah » 07.11.2004, 23:10

belovic napisal/-a:.in ali namerava kdo v prihodnji sezoni tekmovati v obeh kategorijah??


Celo treh... dva popolnoma kontradiktorna modela, trije trupi. Predvidoma. Še bo pestro :D
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 07.11.2004, 23:32

.in ali namerava kdo v prihodnji sezoni tekmovati v obeh kategorijah??

Evo mene!
Zaenkrat le kot zelja, a kaj se ve! Tudi za kategorijo 400 je bila v zacetku le zelja..pa niti ne pretirano velika :D

Skorajda bi lahko rekel: "racunajte name".....

Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a belovic » 08.11.2004, 01:16

no fajn, vidim da bo res pestro v sezoni 2005... :twisted:
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a rock » 08.11.2004, 01:25

belovic napisal/-a:kot vidim je najmanjse stevilo kvalifikacijskih turnusov 4 in 2 fly off-a... pri taki sprinterski tekmi po moje nima smisla brisati najslabsi let, pa me zanima kaksno je vase mnenje o tem in koliko turnusov nameravate izpeljati...torej vse se steje in tekmovalec nima popravnega ob kiksu ali pac...


Odločili smo se za 4 turnuse. Prav nič ne brišemo.

Prevladalo je mnenje, da poskusimo organizirati in odleteti v obeh podkategorijah 7celic in 400.

Mislim pa da smo pozabili nagraditi najboljšega v obeh kategorijah.

No že nekaj kar bo dobro dodati v nasednjem letu.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a kiwi » 08.11.2004, 11:13

Hi!

Name lahko racunate vsaj v eni kategoriji. En model se ze gradi, za drugega pa je koncept tudi ze v glavi.

Lp Bostjan
samo da leti !!!
Uporabniški avatar
kiwi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 376
Pridružen: 29.04.2003, 08:30
Kraj: Ptuj - okolica

OdgovorNapisal/-a Goldi » 01.12.2004, 17:27

Fantje!

Moram vam priznati, da sem si vzel čas in preštudiral pravilnik za F5J za leto 2005 in ugotovil, da sem rahlo zmeden glede kategorij. Sedaj me zanima katera kategorija bo bolj množična. Ali mislite v večini nastopati v obeh kategorijah?
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

OdgovorNapisal/-a mihah » 01.12.2004, 17:49

Dam ti lahko nasvet:

Nastopaj v kategoriji, ki ti je "najljubša" , kjer se boš počutil najbolj svoboden in boš čim manj obremenjen in najbolj užival!



Kratki opisi

F5J-400

Definitivno zanimiv začetek. V prvi vrsti se spoznaš z elektropogonom in naučiš marsikaj kako pogon harmonira z modelom. 400 motorček je sicer poceni, a se lahko ob uporabi kvalitetnega prenosa, igranja z različnimi propelerji, akumulatorji, celo modeli sprevrže v "drag špas".

Boljši modeli so strogo namenski in so v samogradnji, nekaj pa je nas takih zanesenjakov, ki poskušamo s komercialnimi modeli.

Glavno: Še vedno občutek za jadranje ... rokca ;)

Najbolj popularna kategorija v 2004, v 2005 prerokujem sicer enako, ampak verjetno proti koncu sezone bo močna tudi:


F5J-7

nudi mnogo več svobode. Po paleti izbora komercialnih modelov, vrst pogona moči v velikostnem razredu (faktor 10) in pestrost modelov (od predelanih "400tk" pa do "visokozmogljivih vertikalnih monstrumov").

Vsak se bo zabaval po svoje.

Pod črto spet velja: Še vedno občutek za jadranje ... rokca ;)

Po tihem pa se bomo "dokazovali" v tej kategoriji poleg samega tekmovanja tudi v sledečem:

-Kdor bo najceneje prišel skozi, a še vedno ostal konkurenčen
- Kdor se bo najvišje povzpel po 40 sekundah
- Kdor bo po 10/15 minutah imel še vedno dovolj višine in bo prikazal najboljše nažigancije, akrobacije, ipd. preden bo pristal. (tega je zaradi konstrukcije in omejitev pri 400 kategoriji zelo malo ali nič)


F5J-unlimited

Nekateri bomo v tej kategoriji šli res za "gušt". Dober F5J-7 je tudi lahko konkurenčen F5J-unlimited model (vzpenjanje nekje 20 m/s).

Še večja paša za oči do 20 sekund in načeloma nekaj podobnega kot F5J-7.

Prestige deluxe, tu bo bom pa dal kapo dol tistemu, ki bo bil konkurenčen z malo vloženega denarja (pogon & model)...


A bo OK? :mrgreen:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mato » 02.12.2004, 09:59

Lep pozdrav.

Tudi name lahko računate. Letalo se gradi. Ciljam pa na obe kategoriji. Letalo se sicer gradi za kategorijo 400, vendar grem na tekme predvsem zaradi mota "važno je sodelovati".

Tudi jaz bi pohvalil Roka za trud. Se vidimo spomladi.

PS (Miha a nisi nekaj govoril o eni zimski tekmi :lol: )
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Naš človek :)
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 06.08.2003, 09:26
Kraj: Slovenj Gradec

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.12.2004, 10:31

mato napisal/-a:
PS (Miha a nisi nekaj govoril o eni zimski tekmi :lol: )



Ja sem. Dal sem predlog :wink:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Tomba » 12.12.2004, 14:06

Imam vprašanje glede uporabe motorja. Pravilnik sem v celoti prebral in razmišljam o udeležbi v kategorijah F5J-7 in/ali F5J-unlimited.

Ni pa mi jasno nekaj okoli motorja. Motor naj bi deloval recimo 20sek/unlimited. Potem sledi deset minut jadranja. Se pravi je max. jadralni čas 10minut. Kaj pa če motor izklopiš po 10sekundah ???
A imaš potemtakem max. jadralni čas 10minut in 10 sekund ?

Sprašujem zato, ker imam model "Adriana" s katero bi poskusil na kaki tekmi, ampak po 20 sekundah motorja je model bolj podoben mušici, kot pa modelu...
GRAVITY SUCKS
Uporabniški avatar
Tomba
Naš človek :)
 
Prispevkov: 128
Pridružen: 18.10.2004, 08:42

OdgovorNapisal/-a mihah » 12.12.2004, 16:47

Preprosto!

1. lahko odklopiš prej, vendar se jadralni čas vsem začne šteti šele po 20 sekundah.

2. lahko štartaš kasneje, recimo po 10 sekundah, vendar moraš 10 sekundah izključiti motor.

3. lahko štartaš normalno pa na koncu 20 sekund daješ vedno manj plina, da ti model ne "pobegne" previsoko ;)

(4. če je viden tako velik kot muha je še dobro :) )
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Tomba » 12.12.2004, 20:06

mihah napisal/-a:Preprosto!

1. lahko odklopiš prej, vendar se jadralni čas vsem začne šteti šele po 20 sekundah.

2. lahko štartaš kasneje, recimo po 10 sekundah, vendar moraš 10 sekundah izključiti motor.

3. lahko štartaš normalno pa na koncu 20 sekund daješ vedno manj plina, da ti model ne "pobegne" previsoko ;)

(4. če je viden tako velik kot muha je še dobro :) )


A pol je poanta tekme, kdo bolje vidi ali kaj ???

Ker če bi jaz naprimer laufal motor na polno celih 20sekund (in bi model slučajno še videl) potem 10 minut jadranja nebi smel biti problem....

Sicer pa je tole govorjenje brez veze, ker mi je Rok v vmesnem času povedal, da za unlimited pri nas ni zanimanja...Kako gre model s sedmimi celicami pa mi je še neznanka-lahko da bo tistih 40sekund premalo :)
GRAVITY SUCKS
Uporabniški avatar
Tomba
Naš človek :)
 
Prispevkov: 128
Pridružen: 18.10.2004, 08:42

Naslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov