Vakuumiranje,Epoxi,...

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a rock » 07.05.2004, 15:32

Seveda, rovingi se razlikujejo tudi po dimenzijah.
Sam uporabljam 1600 tex. Kupljen v schweighofer. Ko mi ga bo zmanjkalo bom sel na UMS 800 tex. Narocil ga bom po internetu od R&G.
Steklen roving 2400 pride v postev. Ga bos razcepil. Vse te nitke iz cesar je roving, gredo prav lepo narazen. Ponavadi vedno takrat, ko si tega ne zelis. :lol:
Tkanino bos dobil v vseh modelarskih trgovinah. Ce pa bos naroceval rovinge naroci se tkanino.
Kje se splaca kupovat? Ne smem delalt reklam. Se bom oglasil na tvoj PM
Glede vstavljanja rovingov sem ze dal en link gor. Kaksen post od prej poglej.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a JureHB » 08.05.2004, 21:51

Berem članek iz te strani http://www.favonius.com/soaring/index.htm pa mi ni čist jasno kaj je oznaka "200 gsm carbon fibre cloth"! gsm??? A to so grami na kvadratni meter ali kaj?

LP Jure
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a JureHB » 09.05.2004, 18:31

gram squere meter
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a JureHB » 12.05.2004, 16:55

Imam malo problemov z rezanjem stirodura! Koliko debel cekas (žico) je najbols imeti?
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 12.05.2004, 17:10

jast uporabljam 0,8 ali 1 mm jekleno ker se jo da bistveno bolj napeti kot cekas pa še napetost ne popušča ko se žica segreje
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a JureHB » 13.05.2004, 14:31

Vprašanje na sliki!
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a Slowfly » 13.05.2004, 14:42

Najprej odreži po spodnji šabloni , nato še po zgornji. Debelino žice oz širino reza upoštevaj pri nastavljanju šablon. Sicer pa bi jaz naredil tudi spodnjo šablono za rezanje po zunanji strani profila , nato celo ploščo obrneš (kar je bilo zgoraj bo sedaj spodaj ) in ponovoš še z zgornjo šablono.


lp Slowfly
Uporabniški avatar
Slowfly
Naš človek :)
 
Prispevkov: 339
Pridružen: 09.06.2003, 01:37
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Lupek » 13.05.2004, 15:15

Žica topi vse okoli sebe, zato je treba upoštevati da tudi ko režemo po zgornji šabloni pobira malce več materiala. Jaz sem zato zgornjo šablono pomaknil za 1.5mm višje, tako da je na koncu prišel pravi profil.
Kdor vpraša je butelj za pet minut, kdor pa ne vpraša ostane butelj za vedno.
Uporabniški avatar
Lupek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 17.08.2003, 21:16
Kraj: Žiri

OdgovorNapisal/-a JureHB » 16.05.2004, 20:15

Ali se kdo spozna na barvanje kril (grajenih iz stirodura in tkanine)? Nekje sem videl da se že pred vakumiranjem pobarva mylar folijo?Ali se to da tudi druge folije ki so za to primerne? Ali mislite da so bila ta krila pobarvana naknadno po vakumiranju,...???

LP Jure
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a rock » 17.05.2004, 12:34

Jure

Krila se barvajo pred vakumiranjem. Spricnes na folijo. Pocakas, da se posusi nato opravis vse ostalo. Ko vzames stvar z vakuma, odstranis folijo in krilo je blescece. Enostavno.
Ima pa zadeva nekaj pomankljivosti. Vse, kar bos naknadno brusil se bo poznalo. In se ena zlo pomembna stvar, vsaj zame. Racunati moras na tezo barve. Ko bos enkrat poizkusil se bos sam preprical. Za en tak model, ki je na sliki, znese dodatna teza barve okoli 15g. Model poznam in pobarvan je samo zgoraj. Malo si se racunaj ce bi vse pobarval. Zame je to katastrofa. Nikoli vec ne barvam modelov.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a JureHB » 17.05.2004, 19:27

Aha 15 g...kdo bi si mislil...sem mislil da ni toliko!A pa to je kakrsna koli barva? Nitro v spraju recimo???
Se nekaj bi te vprasal Rok! Ko sva govorila o tisti mylar foliji in si rekel da si sam kupil najtanjso folijo ki jo imajo v trgovini Astra ane? A to je polivinil??? Tam na tisti sliki mi deluje trse!

Lep pozdrav!
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 17.05.2004, 20:47

v astri temu rečejo folija za vakumiranje
ko vstopiš v astri jama v štacuno greš desno na oddelek z tehničnim blagom in takoj strogo desno ob steni po 5 metrih se z nogo zaletiš v role te folije pa na steni je stojalo z njimi imajo pa samo tri raslične kar se debeline tiče
na stojalu zraven imajo še dva polivinil štunfa ki se mi zdita dimenzijsko super za to kar mi rabimo

lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a JureHB » 17.05.2004, 21:17

A celo to!Jest sem mislu da majo oni to za kaksne druge zadeve! Zanimivo! Jutri grem v nabavo!

HVALA
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a rock » 18.05.2004, 08:56

Folija, ki jo imam doma in s katero delam je debeline 0.2mm. Ni kar navaden polivinil je malo trsi. V trgovini je na mestu kot je napisal McGayver. V vseh Astrinih trgovinah je enako. Tisti polivinil stunfi, ki jih omenja so ravno tako odlicni. Se pa sam ne odlocam za njih. Tezko je krilo brez napak z vso sestavo notri spravit. Se posebej ce delas sam. Tako da uporabljam navaden razprt polivinil, ki ga nato zaprem nekako kot "knjigo". Za leplenje vrece uporabljam obojestrenski lepilni trak.

Glede barv. Tiste v sprejih so kar OK. Ce bos spricnil samo malo, jaz temu pravim prah, bo slo. Je skoraj brez dodatne teze. Vendar ti ne bo prekrivalo.
Ce bi vendarle zelel obarvati krila, poizkusi z dodajanjem pigmentnih barvil epoksiju. V R&G-jevih prospektih imas razlage kako je s tem.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 26.05.2004, 05:28

No pa sem le zadevo spravil tako daleč, da je za objavo. Odkar se je na forumu začelo govoriti o vakumiranju je vsega skupaj komaj tri tedne. Prejel sem precej sporočil kako in kaj je s tem. Zahvala za ta prispevek gre vsem, predvsem Kroko in JuretuHB, ki sta vztrajno postavljala vprašanja po PM in me tako nehote priganjala. Sam sem pri vsem skupaj veliko pridobil, nova krila. Krila, ki pred štirinajstimi dnevi niso bila v nobenem planu letos.

Prispevek je bolj tako tako. Na hitro in predvsem, naj bi bil razumljiv začetnikom. Zato prosim »stare mačke« ne umret od smeha, da ne bom imel koga na vesti.

Vakumiranje ni težko in prav nič high tech . Je samo nadgradnja stiro-balza tehnike. Namesto balze ali abahija tukaj uporabljamo umetna vlakna in epoksi. Tako izdelano krilo ima nešteto prednosti pred ostalimi tehnikami, vendar zagovorniki klasike najdejo sto in en razlog zakaj nebi bilo tako. Odločitev je na vas. Jaz sem vam lahko samo v pomoč, če bo kdo svoje veselje našel v tem.

O umetnih vlaknih in epoksiju ne bom nič govoril. Vse si lahko preberete na R&G-jevi strani. Tudi vsi potrebni varnostni napotki so na njihovih straneh.

O sami izdelavi krila pa to. Obstaja več načinov izdelave krila. Ves internet jih je poln. Vsaka je dobra, vendar ima vsaka nekaj prav svojih pasti. Sam sem preizkusil vsaj tri različne. Seveda najprej tisto, kjer krilo narediš v enem zamahu. Spodnjo in zgornjo tkanini vakumirati na enkrat. Postopek je enostaven, vendar mi pri njem zmanjkuje časa ko je potrebno prepojiti vse sestave krila na enkrat. Obdelovalni čas epoksija ene ure je zame, ki delam sam enostavno premalo. Kmalu se mi je pokazalo, da tudi prednji rob krila ni dovolj močan. Za letenje je dovolj, vendar se je ob malo čudnih pristankih in kakšnih trkih pokazalo, da se prehitro poškoduje in krilo lahko vržemo proč. Zaradi vsega tega sem postopek nadgradil tako, da sem vstavil roving na prednji rob. Seveda sem se vedno delal s tako imenovano tehniko v enem zamahu. Rezultati do bili zadovoljivi, vendar me je motilo, da je bil roving, kar tako na sredico dan. Prfektno narejena šablona in nato odrezana sredica ni imela nikakršnega smisla, če sem potem kar tako roving dal na prednji rob. Razmišljal sem naprej in odkril tehniko, ko izdelajo krila po postopku najprej zgornja površina in nato spodnja . Tehnika se je pokazala kot idealna za moj način dela in mojo željo po natančno izdelanem prednjem robu krila. Ta tehnika je predstavljena. Ima samo eno pomanjkljivost. Je točno enkrat počasnejša od tehnike »vse v enem zamahu«.


00
Najprej si je potrebno pripraviti šablone za izrez sredic. S kar nekaj poskušanj sem prišel do taksnih kot je prikazano. Izdelam jih iz tankega aluminija. Print šablone, ki je narejen na samolepilni papir nalepim na tanek aluminij. Vse skupaj izrežem z »maminimi« škarjami, ravne dele pa z olfa nožem. Malo še vse skupaj obrusim s finim smirkovim papirjem da je gladko. Šablone za to krilo so narejen v približno eni uri. Hitrejšega in lažjega postopka še nisem našel do CNC tehnologije pa nima dostopa čeprav nekaj znanja imam. Mogoče je komu čuden prednji del šablone. Kot tak se je pokazal, da se med žaganjem sredic žica prav nič ne zatika. Seveda je potreben tudi zaradi samega postopka izdelave krila. Še mogoče ta podatek. Pri rezanju so šablone na stiropor ali ekstrudirani polistiren prilepljene z obojestranskim lepilnim trakom.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil rock, dne 27.05.2004, 16:22, skupaj popravljeno 4 krat.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 26.05.2004, 05:33

@
02
Prikazan je razrezan ekstrudiranega polistirena »roffmate«. Nekako tako, bi naj izgledal razrez. Primer je z odrezanega repa, da ne bo kdo diplomiral, kje na jadralnem krilu imam tak profil.

03
Odrezana sredica krila. Čeprav je šablona za marsikoga izdelana primitivno je tukaj dokaz, da zadeva deluje.

04
Odrezane sredice so pripravljene, da jih med seboj zlepimo. Vidite, da imam iz spodnji odrezanih ostankov narejeno tako imenovano »posteljico«. Ta je narejena na iver plošči. Na ta način smo lahko prepričani, da bomo sredice brez napak zlepili med seboj.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil rock, dne 26.05.2004, 06:25, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 26.05.2004, 05:58

@
05
Krilna sredica na posteljic.

06
Priprava posteljice. Uporabim širok lepilni trak. To moramo narediti. Predstavljen postopek izdelave krila je tak, da gre sredica in posteljica skupaj v vrečo in pod vakum. Če pozabimo na to se nam bo sredica zalepila na posteljico. Zadeva ima se eno praktičnost. Z lepilnim trakom obdelan posteljica je zelo statična. Sredica se kar sama prime gor, kar nam je v veliko pomoč pri kasnejši pripravi sredic.

07
Posteljica in sredica. Brez besed.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil rock, dne 26.05.2004, 06:26, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 26.05.2004, 05:59

@
08
Izdelava utora za rovinge. Naj vas smirkov papir ne zavede. Nič nisem brusil. V Roffmate lahko naredimo zadovoljiv utor že samo s pritiskom. V Stirodur gre enako. Stiropor, bo zahteval brušenje in veliko živcev. Globina utora je odvisna od tega koliko rovingov boste dali notri. Če bo samo en naredite toliko kot vidite na slikah. Lahko je pa se manjši. Pri izdelavi vam želim veliko sreče. Rezultati napake oziroma uspešnosti bodo vidni šele ko boste krilo vzeli z vakuma.

09
Utor po celem krilu.

10
Zgornja površina sredic pripravljena za vakumiranje.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil rock, dne 26.05.2004, 06:26, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 26.05.2004, 06:01

@
11
Izdelava folij. Prerišite krilo na folijo. Bodite previdni na stran po kateri pišete. Pisano mora biti na zunanji strani, če ne, se vam bo odtisnilo na površino krila. Lahko pa razmislite če bi želeli imeti napis na krilu. Zdaj je čas. Tisti ki bi želeli krilo obarvati. V tej fazi izdelave folij jih barvamo.

12
Folija na sredici. Odrezana je z rezervo. Zadaj je vseeno koliko je damo. Na prednjem robu pa mora biti točna.

13
Prednji rob folije. Črna črta je prerisan tloris krila. Zgornja linija krila je daljša kot je krilo v tlorisu. Zato ga odrežem več. Ko imam folijo na sredici si točen prednji rob označim in odrežem
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil rock, dne 26.05.2004, 06:27, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 26.05.2004, 06:03

@
14
Tako točno naj bo.

15
Detajl globine utora za roving. Kot sem rekel je lahko manjši, če boste uporabili samo en roving.

16
Rezanje tkanine. Tkanina se polaga na krilo tako, da so vlakna pod kotom 45 stopinj. Nosilec nosi obremenitve na upogib. Če nosilca ni obremenitev upogiba prevzame sredica. Torzijsko nosilnost krila prevzamem tkanina, zato je pod kotom 45 stopinj. Na to ne pozabite, pa če vam je še tako škoda vse odpadne tkanine, ki pri tem nastane.
Sam tkanin ne režem točno ob foliji. Si puščam nekaj rezerve okoli. Sami boste videli zakaj. Predvsem je lažje. Vse skupaj pa boste na koncu tako ali tako obrezali, ko boste vzeli z vakuma. Mogoče se podatek. Tkanino režem z olfa nožem.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil rock, dne 26.05.2004, 06:28, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov

cron