Vakuumiranje,Epoxi,...

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a kavkaa » 05.05.2004, 09:22

Yes, to je to. Jaz delam na ta način in zadevščna dobr rata.

Na splošno pa je čist odvisno kaj delaš. Če delaš kakšnga 2m jadralca, moraš kar šparat na teži, če pa hočeš kakšno 4m fleho, pol je treba pa kar orenk zabetonirat (pr teh je itak zmeri premal kil) :D Jaz se predvsem zanimam za jadrilice za pobočje+termika, tako da je treba mal kombinirat.

LP
kavkaa
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 18.02.2004, 22:22

OdgovorNapisal/-a JureHB » 05.05.2004, 09:22

Mene predvsem zanimajo takele ojačitve....ko skupaj lepimo dva dela pril ali pa kako naredimo da jih sestavimo potem skupaj!
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a steem » 05.05.2004, 10:34

JureHB napisal/-a:Mene predvsem zanimajo takele ojačitve....ko skupaj lepimo dva dela pril ali pa kako naredimo da jih sestavimo potem skupaj!


za povezovanje kril, ki gredo potem narazen bi jaz uporabil zgornji način ojačitve.
Za leplenje ušk na centroplan (prelomljen del krila) sem pri krilih uporabil 2cm-4cm širok stekleni trakec.

http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.ph ... c&start=30

če na tej strani malo "prelistaš" navzdol boš videl kako je to narejeno na stiro+balza krilu. Uška je bila pred tem pod kotom zbrušena in na centroplan zalepljena z navadnim belim lepilom (pri stiro+steklo bi jaz uporabil epoxy) ko se to posuši, dodaš tale stekleni trakec (jaz imam 80g tkanino in je za lupinge več kot dovolj).

LP Jernej
steem
Naš človek :)
 
Prispevkov: 210
Pridružen: 17.11.2002, 13:09
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a rock » 05.05.2004, 12:33

Jure in vsi ostali.

Sestava HLG krila, za kategorijo F3K.

To krilo je izdelano tako da je vse skupaj dano v vreco. Se pravi v eni potezi.

lp, rok
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 05.05.2004, 12:46

In krilo z nekaj razlikami.

Sprednji rob iz mikrobalona.
Pred flap-eleroni ojacitev iz karbonskega rovinga.
Po celem krilu je samo en sloj 25g steklene tkanine

Krilo je vakumurano v dveh delih. Najpraj zgornja stran, nato spodnja stran. Vsaka polovica krila je izdelana posebej in naknadno zlimana med seboj.

lp, rok
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Kroko » 05.05.2004, 13:26

Ni mi povsem jasno, kako narediš prednji rob (roving oz. mikrobaloni)? Ali lahko malo razložiš?
Kakšen material je za abrajzgevebe?
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a rock » 05.05.2004, 14:21

Abrajzgevebe je beseda "pisi kao govoris". To je dejansko "tear-off fabric" po anglesko ali "abreissgevebe" po nemsko. Je material ki se uporablja pri laminiranju. Preko njega stece odvecen epoksi iz laminata. Je neke sorte "goratext". Ven gre notri ne. Ta se nato odtrga od laminata. Povrsina je hrapava in samo se malo pobrusijo in lahko lepijo naprej.

V nasem primeru se je pa pokazalo da je to lahko tudi super nobl pant (tecaj). Tako, na sliki je uporabljen za pant.
Tega materiala ni potrebno imeti. Na drugem primeru krila je pant iz malo boljsega selotejpa. Ce bi ga vseeno kdo zelel imeti se naj obrne na AMS Flight iz Begunj.

Glede izdelave in vstavljanja rovingov. Odlicen opis na naslednjem linku.
http://www.monkeytumble.com/hlg/images/sparslot.pdf

Glede vstavljanja rovinga oziroma mikrobalona na sprednji rob krila. Odlicen opis na naslednjem linku.
http://www.favonius.com/soaring/index.htm
poglej pod vacuum#1

Ce se dela krilo v enem kosu in ves sendvic na enkrat bo potreben malo daljsi opis. Potreboval bom tudi slike, da boste razumeli. Bom pripravil. Naj vam povem, da metoda ni natancna. Prednji rob krila se pri izelavi veliko brusi. Samo vstavljanje v sendvic in vakum ni najbolj natancno, tako da tistim, ki jim pravi in tocen profil veliko pomeni metodo odsvetujem.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a JureHB » 05.05.2004, 17:13

A ta sprednji rob iz mikrobalona se naredi zato da je močnejši???
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a JureHB » 05.05.2004, 18:37

Še eno vprašanje! Rajši vprašam kot da se učim na svojih napakah! Kako pa damo na zadnji rob stekleni rowing?A to ga pred vakumiranjem prilepis cisto na koncu zadnjega roba ali....???

LP Jure
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a rock » 05.05.2004, 21:49

Prednji zob krila je iz karbona zato, da je mocnejsi. Tudi obdelava je lahka. Karbon se izredno lepo brusi.
Prednji rob iz mikrobaloni ni tako mocan kot karbonski. Je pa vse skupaj lazje (po tezi). Obdelav z brusenjem je tudi enostavna.
Steklen roving vstavis med 25g steklenko. Med zgornjo in spodnjo plast.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a JureHB » 05.05.2004, 23:56

A takole?
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a rock » 06.05.2004, 08:58

Tocno tako.
Se to. Ni potrebno, da je steklen. Lahko je tudi karbonski. Delas pac tako, da ti bo krilo vsec.
Roving je na koncu vstavljen zato, da je zadnji rob krila trd. Brez rovinga ne gre.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a JureHB » 06.05.2004, 10:19

Hmmm sem mal pa začnem delat!

Na sprednjem robu smo govorili o mikrobalonu in pa o karbonu! Tole z mikrobalonom ne razumem prevec, kaj pa karbon (a je to rowing ali odrežemo trakec širok recimo 1cm in ga nato prej prilepimo na stirodur!
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a JureHB » 06.05.2004, 15:36

Pa še eno vprašanje!

Najbrz bom tale roving narocil kar po netu pa me zanima kaj je razlika med "BASALTROVING 1600TEX" in "BASALTROVING 2400TEX" ter kaj je razlika med BASALTROVING in KOHLEROVING ??? A to ni oboje karbon ane?
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a steem » 06.05.2004, 16:44

veliko zamisli idej in realnih enostavnih zadev je opisanih na tej strani :)

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=168746

Pa zanimivo branje :)

LP Jernej
steem
Naš človek :)
 
Prispevkov: 210
Pridružen: 17.11.2002, 13:09
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a JureHB » 07.05.2004, 10:06

Na sprednjem robu smo govorili o mikrobalonu in pa o karbonu! Tole z mikrobalonom ne razumem prevec, kaj pa karbon (a je to rowing ali odrežemo trakec širok recimo 1cm in ga nato prej prilepimo na stirodur!

Pa še eno vprašanje!

Najbrz bom tale roving narocil kar po netu pa me zanima kaj je razlika med "BASALTROVING 1600TEX" in "BASALTROVING 2400TEX" ter kaj je razlika med BASALTROVING in KOHLEROVING ??? A to ni oboje karbon ane?
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a rock » 07.05.2004, 11:26

Jure glede sprednjega roba.
Verjetno te malo motijo razlicne metode izdelave kril. Po internetu si jih precej videl. Moja metoda je mesanica vseh. Uporabil sem tisto, kar mi je bilo vsec oziroma se mi je zdelo smiselno.
Vstavljanje rovinga ali microbalon je s sliko in besedo opisano na
http://www.favonius.com/soaring/index.htm
Tebe zavajajo oziroma motijo metode, kjer izdelajo krilo tako, da na sprednji rob prilepijo trakec. S tako metodo se krilo izdeluje v eni potezi. Je vse lepo in prav. Sam se za njo ne odlocam, ker prihaja pri vsatavljanju v vreco do napak. Vedno delam sam in tako nimam pomoci. Sam bos opazil, da je pri vakumiranju pomoc zelo dobrodosla.
Zakaj imam na prednjem robu krila roving?
Predvsem zaradi manjse moznosti poskodb prednjega roba krila. Saj ves kako je ko letis. Tudi napake delas.


Ravno pripravlajm slike, kako jaz vse skupaj spravim. V naslednjih dneh jih bom objavil. Sem v rahli guzvi in nimam casa, da bi bil hiter

Vse o materialih na
http://download.r-g.de/handbuch/kapitel_08.pdf
Zelo svetujem, print in na nocno omarico. Brez tega znanja bo tezko, in obratno.

"Kohleroving" je po nemsko. "Carbon roving" je po anglesko.
O bazaltu pa toliko:
bazalt -a m (a) petr. temno rjava ali črna
steklasta predornina: skladi črnega bazalta; tlak
iz bazalta

Svetujem ti nakup karbonskega rovinga UMS 800 txt

Drugace 2400, 1600, 800 txt je teza rovinga g/km. Se pravi 800g/km rovinga
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a JureHB » 07.05.2004, 11:45

Rok hvala za vse te koristne informacije...no ce bom mel pa se kaksno vprasanje bom vprasal sproti...ko bom zacel bom tudi jaz sproti slikal in dal slike gor :) upam da bo kej vidt!

LP Jure
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a JureHB » 07.05.2004, 11:56

Hmmm še nekaj!

Upam da ne sprašujem preveč! A se vse te rovinge (zadnji, sprednji in po sredini krila) že prej prilepi gor in nato šele tkanino čez vakumira ali se to vse hkrati naredi???
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a JureHB » 07.05.2004, 13:31

2400, 1600, 800 txt se razlikujejo tudi po dimenziji verjetno! Gledal sem na strani: http://www.der-schweighofer.at in http://www.lindinger.at , pa nimajo 800 txt od R&G produktovpač pa samo 1610 tex, stekleni roving pa 2400tex! To verjetno ne pride v poštev!

Kje se pa to najbolj splača kupovat? Tudi tkanino mislim in rovinge???
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov

cron