ultralajt napisal/-a:
Zanimivo rešitev tega problema je imelo "tapravo" jadralno letalo Windrose. Krilo je narejeno iz stirodura. Pasnice krila so iz karbonskega rowinga. Za prenbašanje strižne sile, pa so služile bukove paličice zapičene v stiropornemu jedru tako, da so potekale v krilu vertikalno naravnost med pasnicama nosilca. Nosilec je izgledal kot vodoravno postavljena lojtra....dve močni pasnici iz karbona, ter bukovi klini vmes.
Toliko o premagovanju strižne sile, ki se pojavi pri upogibnih obremenitvah krila. Če ima kdo kako dodatno vprašanje na to temo, se z veseljem spustim v debato.
LP Mitja
Lojtra zelo slabo prenaša strižne sile. Zakaj? Zato, ker v tem primeru sile prenašajo le spoji med klini in pasnicami, ti pa niso pretirano nosilni in se jih v osnovnih izračunih sploh ne upošteva (vzame se kot, da je v tej točki "kugelgelenk").
Bukove paličice pri krilu Windrose služijo za preprečevanje uklona pasnic, kar se zgodi pri tlačni obremenitvi pasnice (pri +G na zgornji strani, pri -G na spodnji strani). S tako gradnjo bi Robi preprečil "vkošmetanje". Namesto bukovine bi zadostovale paličice balze fi 5mm posejane na nekaj centimetrov.
Strižne sile prenaša polna stojina ali poševne prečke (45 stopinj).
Dragonfly